Блог

Проект системи Prozorro

Prozorro – це оцифровані тендери та тендери на державні закупівлі в Україні. Вона з’явилася в результаті системної зміни тендерних операцій. З технічної точки зору, це найбільша база даних, в якій э можливысть підключатися лише за підтримки сайту авторизації. Це дає змогу обмежити повноваження держави або третіх сторін щодо участі в аукціоні, незаконні маніпуляції з ними та запобігає ймовірності впливу влади на сторони угоди прихованим методом. Оцифрування робить всю роботу більш відкритою та захищеною від користувачів, яких може турбувати нечесність.

Для того, щоб взяти участь у такому дзеркальному аукціоні, угоду необхідно опублікувати на одній з акредитованих платформ, наприклад на Українській універсальній біржі. Організації готові виконати замовлення організатора аукціону, наприклад доставку чи обслуговування, подати свої пропозиції. Перемагає той, хто встановить особливо низьку ціну, але все ж багато в чому відповідає якості роботи, послуг чи товарів, зазначеним в офіційних документах.

Дизайн Prozorro був визнаний найкращим як в Україні, так і у світовій спільноті. За автентичний спосіб організації роботи вона отримала велику міжнародну премію із закупівель у державному секторі. Фактично, Prozorro виділяється своєю перевагою для учасників з усіх боків, таких як:

  1. Прозорий процес прийняття рішень.
  2. Вичерпний розгляд заяв.
  3. Відсутність дискримінації.
  4. Соціальна участь.
  5. Відкритість.
  6. Перехід на цифровий цикл документів.

В основному робота відбувається просто на аукціоні. Оцінка суперників, діалог і спілкування з ними проводяться лише в тій ситуації, якщо клієнт зіткнувся з труднощами і не може віддати перевагу специфіці роботи, її технічним параметрам. Усі ці тонкощі також відбуваються у встановленому порядку, чітко прописані у вимогах платформи.

Діалог процедури закупівлі

Процедура діалогу закупівлі – це подія, яка застосовується клієнтом як виняток і відповідно до якої клієнт укладає договір купівлі-продажу з одним або кількома учасниками після проведеного з ними діалогу. Для проведення процедури діалогу необхідне рішення тендерного комітету, оформлене у протоколі.

Основні відмінності між процедурою переговорів та публічними тендерами та діалогом суперництва:

  • під час впровадження процедури діалогів закупівель аукціон не допускається;
  • процедура переговорів передбачає організацію та наявність офіційних тендерних документів;
  • тривалість процесу цієї події обмежена;
  • клієнт застосовує процедуру діалогу як виняток і лише за наявності одного з обґрунтувань і підтвердженого документами.

Кваліфікаційні параметри

Під час цієї операції клієнт вимагає від учасників надати їм інформацію, що підтверджує їх відповідність критеріям готовності, наприклад:

  • наявність працівників та техніко-фізична база;
  • наявність працівників відповідної кваліфікації, що володіють необхідними знаннями та навичками;
  • наявність ділових паперів та наявність серйозної майстерності у виконанні подібного контракту.

Замовник не повинен пред’являти докази кваліфікаційних критеріїв учасникам торгів, якщо предметом закупівлі є:

  • нафта, нафтопродукти;
  • електроенергія, послуги з її розділення та передачі;
  • централізоване теплопостачання;
  • послуги з централізованого теплопостачання;
  • поштова служба
  • поштові марки та конверти з марками;
  • послуги з доставки та трансляції телевізійних та радіосигналів;
  • послуги з централізованого водопостачання або водовідведення;
  • послуги соціальних залізничних подорожей.

У процесі діалогу можуть відбуватися зміни, і дозволяється проводити їх протягом скороченого часу, якщо це необхідно для проведення закупівлі, що визначається, коли виникають певні обставини, які впливають на соціальні та економічні питання, що унеможливлюють спостереження клієнтами за часом за тендер. На інфрмаціонному сайті УУБ є більше інформації https://sale.uub.com.ua/ru/news/balansy-prodazh-na-elektronnyh-aukcionah-prozorro-sale

Контракт оформляється за процедурою діалогів, клієнту та учаснику дозволяється не раніше ніж за десять днів з дня опублікування повідомлення про бажання укласти договір (за короткою процедурою – не раніше ніж за п’ять днів) та не пізніше 35 днів (за короткою процедурою, не пізніше 20 днів) з дня опублікування на веб-сайті Уповноваженого органу повідомлення про бажання укласти договір за результатами застосування процедури закупівлі діалогу.

Товарна біржа є юридичною особою і діє на основі економічної автономії та саморегулювання. Вона має власні рахунки у фінансових установах (валютні розрахунки та інші), майно та баланс, а також печатку з назвою біржі.